Saturday 5 May 2012

Wahai Teman Ku

Wahai temanku,
Izinkan aku menulis serangkap madah, atas dasar persahabatan lama aku juga merasa bahagia bila melihat kamu dapat disatukan dan tak lupa.. mengucap "Selamat Tinggal Bujang" buat kamu berdua.
Wahai temanku,
Ketahuilah oleh kamu Pernikahan atau perkahwinan, satu ikatan suci.. Menyingkap tabir rahsia sendiri Suami yang kau kahwini Adalah sebagai pelindung Bagai nakhoda kapal dan kau penghuninya.... Suami juga ...... bagaikan anak yang nakal, Kau penonton kenakalannya, Bila suami menguasai dirimu, Kamu nikmatilah seadanya, ketika suamimu sakit, Engkau jadi penawarnya, andai suami mulutnya lancang, Sabarlah memperingatkannya.
Wahai temanku,
Isteri yang kamu nikahi, bukanlah malaikat tapi atas dasar cinta yang murni atas dasar kasih dan sayang yang utuh... berjanjilah atas nama yang mahakuasa Isterimu hanyalah wanita akhir zaman, Yang punya cita-cita, Menjadi isteri yang sejati... andai isteri dalam kesakitan Engkaulah penawarnya.. dan engkaulah segala-gala baginya
Wahai temanku,
janganlah kamu alpa, mesti saling insaf-menginsafi
untuk belajar meniti kesabaran Untuk kamu berdua Terokailah alam berumah tangga Bangunkan cita-cita kamu kejarlah dan kecapilah erti kedamaian semoga perkahwinan kamu direstui selamanya... Membangun keturunan yang soleh.... Mengajar kita kewajiban bersama, untuk itu Selamat Pengantin Baru, Semoga kekal selama-lamanya.
dari sahabatmu...



...jm....2012

No comments:

Post a Comment