Saturday 19 May 2012

Pinggiran Cintaku.


Tiada guna aku bertahan
mencintai merinduimu lagi
walau kau bertahan mencintai
tapi aku tahu hatimu bukan milik ku lagi

Tiada ertinya semua ini
kerana hanya ada tangisan
tersiksa hati tersayat terhiris
semua keranamu kekasih..Sakiiittttt!

Hati merayu padamu
cukuplah sudah derita ini
biarlah semua berlalu pergi
bersama bayu malam yang dingin

Kau yang pernah aku cintai
bahagialah bersama dia cintamu
aku akan berlalu pergi tak akan kembali
kerana aku yakin bahagia itu pasti milik ku jua

Pasti keindahan menanti aku
sehandai langkah ini iklas bersama niatku
walau aku pernah menjadi sandaran cintamu

Biarlah,
aku akan,

Simpan semua pada pinggiran cintaku
yang layu terkulai sebelum waktunya!

Junaidah June Indah
Malaysia,180513.11.20pm
Karya Sastra

No comments:

Post a Comment