Friday 4 May 2012

Hanya memori usang..

Duhai kau yang pernah ku sayang....

hati ini terasa sunyi tanpa nafas cintamu,,
hidup ini sepi tanpa seri waajahmu.. diri ini senyap tanpa jiwa kasih mu,,
ruang hatiku gelap...
ruang jiwaku kosong... tanpa arah untuk melangkah,,

Duhai kau yang pernah ku rindu...

mengapa semua ini harus terjadi???
Mengapa???....
mengapa disaat aku memerlukan kasih sayangmu...
kau tinggalkan aku....
kau nodai semua ini...kau bohong...penipu..
Kau dusta dalam rasa ku

Duhai kau yang pernah ku impikan...

Apa ada pada diri ini...
Insan kerdil yang hanya mampu memeluk rasa
memeluk mimpi malam yang gelap..
segelap hitam yang punah..
punah hancur berderai...
melangkah harapan fajar yang kelam...

Duhai kau yang pernah ku puja..

kau buat aku tak yakin untuk melangkah
kau beri aku segumpal luka...
segenggan hiris yang ngilu...
mengapa cahaya pelangi menjadi api,
selamat jalan duhai kau yang pernah ku puja,
izinkan aku pergi..izinkan...
Aku mungkin tidak akan berpatah balik..
Lupakanlah aku dari rindumu..
Lupakan aku dari mimpi manismu...
Jangan kau dekati hidup ini..
jangan...jangan sekali-kali..
Usah kau ulangi kisah ini..
Usah sama sekali..
ku tidak kesali perjalanan ini..
Berbahagialah disamping dia..
Semoga kau bahagia selamanya...
Biar derita ini ku miliki.
Biar ku genggam semua ini...
selamat berbahagia di atas luka ini..,
biarkan.. biarkan kata merangkai hati..... hati lebur jadi debu.... serupa darah dibalik tirai….

......jm.....3/2/12......



No comments:

Post a Comment