Saturday 5 May 2012

AKU KUCING PUTIH

Aku dan dunia ku,
Sepiku tiada siapa yang tahu,
Biar aku saja yang tahu,
terima kasih atas semunya,
terima kasih yang bergelar ibu,
terima kasih yang bergelar ayah,
kamu memberi aku kehidupan,
juga tempat berteduh,
walau kamu tidak seperti aku,
atau aku tidak seperti kamu,
kalian memberi aku kasih sayang,
walau kemesraan kekadang saja aku merasa,

Teringat waktu itu,
saudara dari tanah seberang datang bertandang,
si comel montel datang mendakapku,
ohh!...alangkah indahnya saat itu,
masih kah ada saat manis bertemu mereka,
masih adakah dakapan mesra manja,
alangkah bahagianya,
seandai masih ada masa terluang,
duhai!... yang bergelar ibu dan ayah,
bisikkan pada mereka,
pasti aku merindui mereka,
merindui si comel montel,

Aku kucing putih....ohh!
masih kah ada waktu...

..jm...23//4/12

No comments:

Post a Comment