Monday 11 June 2012

Duka dan derita.

Mengapa aku....
mengapa bukan mereka
atau aku memang sudah ditakdirkan begini
duka derita yang ku alami
hanya aku saja yang tahu
atau Tuhan lagi maha mengetahui
aku tidak sanggup lagi menanggung semua ini
empat dekad purnama...
bukan suatu yang singkat
selama itu aku pasrah menanggung
sengsara tanpa sesaat terhenti
untuk terlena sejenak

Teman ku sekalian
juga pada keluarga yang ada
lurah kehidupan ini tak seindah terasa
hati menerangi bahagia
tanpa cerita indah
mungkin duka derita ini selama
sampai penghujung senja..
maaf kalau aku tidak sempat
kerana ia datang lagi
siapa dapat membantu
Oh!!...Tuhan......
mohon maaf seandainya
aku tidak dapat melanjutkan luahan ini
kerana duka derita itu datang lagi..
aduhhh....sampai bila?


...jm...11.40mlm 11/6/2012

No comments:

Post a Comment