Sunday 24 June 2012

Cebisan memori usang..

Kau pernah hadir dalam hidupku
kenangan indah yang pernah kita bina bersama
kau yang mengajar aku apa itu erti cinta
rasa cinta pasti ada
pada makhluk yang ada didunia ini
rasa yang terbina dari hati yang murni
searas tinggi gunung kinabalu
disanubariku..
semua yang kita lalui bersama
sangat bererti bagiku
pernah kau bisikan dihati ini
bahawa kau selalu mencintai dan menyayangiku..
yang lahir dari bibir mesramu.

Tapi itu semua sudah tidak bererti lagi...
kenapa....
aku tidak pernah menyakiti hatimu
aku hanya mau selingkar kasih
yang tulus lahir dari hatimu
dikala  hati ini terlanjur
dalam mencintaimu...
aku bagai hilang tak keruan
aku tidak bisa...dan tidak bisa..
aku tidak tahu bagaimana merubah hati ini
yang berkecai rapuh...
kau mungkin tidak pernah terfikir
atau kau sengaja ingin aku seperti ini..
kau kejam...membiarkan aku memapah penderitaan ini
kau bahagia atas penderitaan orang lain
bersama cebisan luka yang pedih
untuk aku rasakan..

Kalau dulu ku anggap kaulah intan permata
berlian berkilau sinar membara
dulu ungkapan kata manismu
bermain dijiwamu...
rupanya duri sembilang berbisa
yang telah membuat aku terseksa
yang aku sendiri tidak pernah terfikir.

Kau kasih terindahku
dan terakhir....
biar mati hidupku
tanpa ada penyesalan dihati
jangan kau dekati aku lagi..\
pergilah...aku merelakan kepergianmu
mungkin aku bukan yang terindah buatmu..
memori indah itu pancaroba dalam hidupku
biar ku tahu..
bahawa cinta itu tidak semestinya memiliki
apapun....
buatmu ku ucapkan jutaan terimakasih..
kerana banyak mengajar aku
dalam mengenal erti cinta dan kasih sayang..
ku doakan semoga kau gembira dan berbahagia
diatas penderitaan ku
semoga berbahagia selalu....sekian.


...jm...1.50pm   24/6/12




No comments:

Post a Comment