Saturday 23 June 2012

Buat yang terakhir

Kau bohongi aku..
kau khianati aku....
mengapa begitu mudah kau leburkan kenangan itu
terucap si sms mu "buat yang terakhir"....
masih terngiang ngiang ditelingaku
masih tajam dimataku..
seperti aku hilang arah
seperti sibuta berjalan tak bertongkat.

Aku tidak bisa melupakanmu
dimana aku harus berteduh
dimana aku harus meletakkan diri ini                                                     

apabila bertemu dengan mu nanti....
aku pasti antara kita sudah lenyap didunia ini
janji dan impian yang kita bina berkubur tak bernisan
masa-masa indah antara kau dan aku
semakin menjadi sangat menyakitkan....

Aku juga tidak tau
kenapa begitu senang kau berubah hati
atau alasan...
sememang aku disini..
sekadar mencari rezeki yang halal..
berilah aku kesempatan..
untuk meneruskan cerita ini
jangan kau putuskan jalinan cinta kita...
sampai saat ini pun
kau masih membisu.....apa sebenar salahku
berkali SMS ku hantar....namun kecewa
sehingga aku tidak bisa melelapkan mata ini
jiwa ku terseksa...

Harapan mengunung yang kuharapkan
kau kuburkan begitu saja..
semua janji suciku
sudah ku serahkan untuk mu...
kekadang hati ini terlalu mengharap belaian cinta mu
aku bingung.......memikirkan semua yang terjadi..
atau mungkin inilah suratan yang ku terima..

Pedih terasa pedih..
cukup menyeksakan..
apalagi aku yang diperantauan..
tabah mengharungi situasi genting sebegini
masih adakah hari yang harusku lalui..
atau inikah akhirnya
aku seakan sudah hilang keyakinan
hilang kepercayaan kepada kaum Adam...
kecewa dan putus asa                                                                        

sudah hilang pedoman..
berakhirnya sebuah impian..
mau saja ku tinggalkan dunia ini... ( aku menangis )


...jm....10.40mlm 23/6/12

No comments:

Post a Comment