Monday 23 July 2012

Derita Jiwa ini.

Sayangku,
ketahuilah olehmu..
Kebahagiaan bagiku kini adalah duri
penuh dengan ranjau hitam
dijiwa ini hanya penuh dengan tangisan rindu
Oh! jiwa yang berantakan
sampai tidurku pun kau masih menemani aku

Sayangku,
disaat begini kau tetiba datang
menambah luka parah dijiwa ini
kala bercinta denganmu...
suatu pengalaman yang terindah
bagaimana hendakku bayangkan....
biarlah jiwa ini saja yang mengerti
biar saja bulan yang bicara
betapa suatu masa...
aku pernah menyayangi dirimu.

Sayangku,
hanya ucapan kasih dan rindu
yang dapat ku ucapkan,
atas kesudianmu..
menumpangkan diri ini dipenjara hatimu
aku tidak sesekali berniat..
untuk melukai hatimu
kerana kau yang selalu dihati ini.


Sayangku,
ketahuilah..
bahawa airmata ini hampir tandus dengan tangisan silam
aku tidak sanggup lagi mengulangi rintihan ini
parah yang melanda..
seksa bagai dihiris hiris..
pesan jiwa ini..
berilah aku peluang seandainya..
untuk mengenal sinar kebahagiaan
biar sesaat yang ada.

....da....   2.43am  23/7/2012


No comments:

Post a Comment